Subpage under development, new version coming soon!
Asunto: Matematyka
Marek1234itd para
Falcon [del]
a ja nic bym nie robił i po prostu napisał kiedy są sobie równe :P
Dla ułatwienia najwyżej bym narysował...
Dla ułatwienia najwyżej bym narysował...
ogólnie dzięki wielkie wszystkim :))
A to byście mogli mi wytłumaczyć ? bo tego to jeszcze nie miałem ;/
Wyraź w mierze łukowej kąty: 10 stopni i 300 stopni :)
ed: zrobiłem na podstawie tego http://matematyka.pisz.pl/strona/411.html
i wyszło mi
10stopni= pi/18
300stopni=5pi/3
(editado)
A to byście mogli mi wytłumaczyć ? bo tego to jeszcze nie miałem ;/
Wyraź w mierze łukowej kąty: 10 stopni i 300 stopni :)
ed: zrobiłem na podstawie tego http://matematyka.pisz.pl/strona/411.html
i wyszło mi
10stopni= pi/18
300stopni=5pi/3
(editado)
Wyszło Ci dobrze, o ile wiem to jakis tam na to wzór byl. Ogólnie można to siekać z proporcji:P
1.)
TT - 180 stopni
x - 10 stopni
2.)
x= 10TT/180= TT/18
3.)
;p
Wzórów nigdy nie pamiętam, lepiej poprostu zrozumieć co robić. Swoja drogą nie wiem czy 2.) to nie wzór na to, tzn alfa*pi/180stopni
ed: Ja to sie pocę, a dokladnie to samo w linku który podałeś:P
(editado)
1.)
TT - 180 stopni
x - 10 stopni
2.)
x= 10TT/180= TT/18
3.)
;p
Wzórów nigdy nie pamiętam, lepiej poprostu zrozumieć co robić. Swoja drogą nie wiem czy 2.) to nie wzór na to, tzn alfa*pi/180stopni
ed: Ja to sie pocę, a dokladnie to samo w linku który podałeś:P
(editado)
Dynia [del] para
Falcon [del]
moge wyliczyc takie dzialanie ?
81 pierwiastów z 3 - 3
bo chyba tego nie można odjąć i to jest końcowa postać ?
81 pierwiastów z 3 - 3
bo chyba tego nie można odjąć i to jest końcowa postać ?
Siema, mam pytania do trzech zadan:
1.Oblicz pole trójkąta ograniczonego osiami układu współrzędnych i styczną do paraboli f(x)=9-x^2 w punkcie P=(2,5). Czy można policzyć to zadanie nie znając pochodnych?
2. Rzucamy trzy razy kostką do gry. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że suma otrzymanych wyników jest liczbą podzielną przez 6.
Liczymy prawdopodobienstwo ze wypadnie liczba parzysta (1/2) liczymy prawdopodobienstwo ze wypadnie liczba podzielna przez 3 (1/3) i robimy iloczyn prawdopodobienstw? Moge tak zrobic czy nie sa to zdarzenia rozlaczne?
3. Dla jakiej wartości parametru p pierwiastkiem rownania (2x+p)/(x+1)=2+(3p)/(x-p) jest liczba 3?
Ja to wszystko na jedna strone przerzucam i wstawiam za x liczbe 3, ale mi nie wychodzi. To jest dobry sposob?
1.Oblicz pole trójkąta ograniczonego osiami układu współrzędnych i styczną do paraboli f(x)=9-x^2 w punkcie P=(2,5). Czy można policzyć to zadanie nie znając pochodnych?
2. Rzucamy trzy razy kostką do gry. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że suma otrzymanych wyników jest liczbą podzielną przez 6.
Liczymy prawdopodobienstwo ze wypadnie liczba parzysta (1/2) liczymy prawdopodobienstwo ze wypadnie liczba podzielna przez 3 (1/3) i robimy iloczyn prawdopodobienstw? Moge tak zrobic czy nie sa to zdarzenia rozlaczne?
3. Dla jakiej wartości parametru p pierwiastkiem rownania (2x+p)/(x+1)=2+(3p)/(x-p) jest liczba 3?
Ja to wszystko na jedna strone przerzucam i wstawiam za x liczbe 3, ale mi nie wychodzi. To jest dobry sposob?
co do pierwszego to spokojnie mozna zrobic bez pochodnych, ja osobiscie znam dwa sposoby bez pochodnych, ale pewnie jest sporo wiecej:)
teraz jestem lekko zawalony , ale jutro mogę Ci zrobic te zadanka
teraz jestem lekko zawalony , ale jutro mogę Ci zrobic te zadanka
wyznaczanie stcznej bez uzycia pochodnych odbywa się tak :))
masz funkcję, np. y=x^2 oraz punkt, przez ktory ma przechodzic owa styczna P=(1,1)
jedziesz tak
wzor na prosta przechodzaca przez punkt P=(xo,yo) jest taki:
y-yo = m(x-xo)
mamy wiec y-1 = m(x-1)
y = mx - m +1
przyrownujemy
x^2 = mx - m + 1
x^2 -mx + (m-1) = 0
delta = m^2 - 4(m-1)
delta = m^2 - 4m + 4
delta = (m-2)^2
delta = 0 m=2
otrzymujemy styczna y=2x -1
mam nadzieję, ze to co wymodzilem jest dobrze (w sensie ze nie ma bledow rachunkowych, bo ogolnie to metoda dobra) i ze Ci się przyda :>
ogolnie to do liczenia zadan na poziomie licealnym ze stycznymi nie ma potrzeby stosowania pochodnych. jak widac powyzszy sposovb jest bardzo latwy i szybki, pochodnymi nie byloby duzo szybciej tutaj
(editado)
masz funkcję, np. y=x^2 oraz punkt, przez ktory ma przechodzic owa styczna P=(1,1)
jedziesz tak
wzor na prosta przechodzaca przez punkt P=(xo,yo) jest taki:
y-yo = m(x-xo)
mamy wiec y-1 = m(x-1)
y = mx - m +1
przyrownujemy
x^2 = mx - m + 1
x^2 -mx + (m-1) = 0
delta = m^2 - 4(m-1)
delta = m^2 - 4m + 4
delta = (m-2)^2
delta = 0 m=2
otrzymujemy styczna y=2x -1
mam nadzieję, ze to co wymodzilem jest dobrze (w sensie ze nie ma bledow rachunkowych, bo ogolnie to metoda dobra) i ze Ci się przyda :>
ogolnie to do liczenia zadan na poziomie licealnym ze stycznymi nie ma potrzeby stosowania pochodnych. jak widac powyzszy sposovb jest bardzo latwy i szybki, pochodnymi nie byloby duzo szybciej tutaj
(editado)
zadanie 3. nie wiem czemu Ci nie wychodzi, sposob jest ok :)
po sprowadzeniu do wspolnego mianownika i przegrupowaniu wychodzi
2px +6p + 2x -6 = 0 , podstawiamy za x trojeczkę
12p = 0 => p =0
jesli zrobisz w druga stronę, tzn. podstawisz na poczatku za p=0 wyjdzie Ci
2x/(x+1) = (2x-6)/(x-3)
2x=6
x=3 , czyli jest git
po sprowadzeniu do wspolnego mianownika i przegrupowaniu wychodzi
2px +6p + 2x -6 = 0 , podstawiamy za x trojeczkę
12p = 0 => p =0
jesli zrobisz w druga stronę, tzn. podstawisz na poczatku za p=0 wyjdzie Ci
2x/(x+1) = (2x-6)/(x-3)
2x=6
x=3 , czyli jest git
zad. 2
opcje sa 3, suma liczb moze byc rowna 6, 12 lub 18
dla 6 mamy takie warianty - 222, 114, 123
dla 12 - 444, 156, 255, 345, 246, 336
dla 18 - 666
222, 444, 666 - tutaj mamy z kazdego po 1 kombinacji
z wariantow gdzie mamy dwie takie same liczby, np. 114 mozemy utworzyc 3 kombinacje
114
141
411
z kolei tam gdzie mamy az 3 rozne cyfry, mamy 6 kombinacji, np. dla 123
123
132
213
231
312
321
wobec tego wszystkich kombinacji wychodzi 36.
nasza omega wynosi 6^3, poniewaz w kazdym rzucie mozemy wyrzucic 1,2,3,4,5,6
czyli 6*6*6
P = 36/216 = 1/6
latwe;p
opcje sa 3, suma liczb moze byc rowna 6, 12 lub 18
dla 6 mamy takie warianty - 222, 114, 123
dla 12 - 444, 156, 255, 345, 246, 336
dla 18 - 666
222, 444, 666 - tutaj mamy z kazdego po 1 kombinacji
z wariantow gdzie mamy dwie takie same liczby, np. 114 mozemy utworzyc 3 kombinacje
114
141
411
z kolei tam gdzie mamy az 3 rozne cyfry, mamy 6 kombinacji, np. dla 123
123
132
213
231
312
321
wobec tego wszystkich kombinacji wychodzi 36.
nasza omega wynosi 6^3, poniewaz w kazdym rzucie mozemy wyrzucic 1,2,3,4,5,6
czyli 6*6*6
P = 36/216 = 1/6
latwe;p
ostatnio na konkursie miałem funkcję f9x)=max{|x|;1/|x|} i zastanawiam się czy 0 należy do dziedziny tej funkcji.
a jak Ci się wydaje?
max{a,b} = 1/2 (a+b+|a-b|)
max{a,b} = 1/2 (a+b+|a-b|)
już wiem że nie ma 0 w dziedzinie, a ja niestety dałem