Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Asunto: Matematyka

2011-10-04 00:05:27
tyle ze oni mieli to w pamieci robic, dzieci jakos 10 letnie ;) jeszcze im pokazywal na palcach, ze z pierwszej liczby biora na lewa lape, a z drugiej na prawa lape. Schody sie zaczynaly gdy cyfra jednostek wynosila wiecej niz 5 bo im palcow brakowalo, ale ogarniali.

(editado)
2011-10-04 00:14:57
ja to rozumiem, ze w pamieci :P przeciez nie na kalkulatorze :P

wlasnie przegladam tego goscia "mental calculator" i jest naprawdę niezly. ale jedno jest pewne - gosc zna swietnie matematykę

z drugiej jednak strony takie liczenie nie robi na mnie wiekszego wrazenia. ani to specjalnie przydatne ani nic..

chyba jedyne co to mozna zrobic wrazenie na kolegach :D

wolę gdy ktoś uzywa swoich matematycznych zdolnosci w inny sposob..
2011-10-04 00:20:14
gość mówi, że był słaby w macie za młodu (pewnie dla reklamy ;) bo wydał 2 książki) no i jest informatykiem więc jakoś tą wiedzę przekuwa w swojej pracy z pożytkiem.
Moim zdaniem lepiej znać tego typu sztuczki niż nie znać to napewno.
2011-10-04 00:28:42
mozliwe, ze byl slaby..wystarczy, ze na poczatku nauki z danego przedmiottu masz kiepskiego nauczyciela :)

na pewno warto znac takie sztuczki, chociaz wymyslanie takich trickow na pewno jest tez czasochlonne :)

przy mnozeniu milionow juz sa klopoty :P
2011-10-04 00:34:42
a ze sie spytam. jestes stalym bywalcem tego watku. jakie ona ma dla Ciebie znaczenie? studiujesz matematyke, coś pokrewnego? Jestes nauczycielem?
2011-10-04 00:39:52
ma on takie znaczenie, ze zwyczajnie lubię matmę :)
nie odmawiam nikomu kto ma zadanie z matmy, jak umiem to pomagam itd..

nauczycielem nie jestem, bez przesady:D ale udzielam czasem korkow, tylko ze tak do poziomu studiow, bo wyzej to juz za szeroka wiedza i na pewno wielu by mnie zagielo :))
2011-10-09 19:16:13
x - wymierna
y - niewymierna

8 < x < y < √65

Może być, np:

8 < 8,01 < y < √65 = 8,06

Nie mam pojęcia co by wstawić za y :|
2011-10-09 19:24:00
Nie wiesz jak sie ciesze że skończyłem szkołe.
2011-10-09 19:25:36
np sqrt(258)/2 ~ 8,0311
2011-10-09 19:27:46
Y zapisz jako pierwiastek przez liczbe bądź pierwiastek :)
(editado)
2011-10-09 19:40:38
Dzięki :P
Doceniam to.
2011-10-09 19:45:00
Luz :)
2011-10-10 21:25:57
mam dzisiaj dla was Panowie zupełny banał, jednak ja nie mam już mózgu aby myśleć

W jakich punktach przecinają się wykresy

y= -1/2x²+2x i -3/2x²-18x+48
2011-10-10 21:41:39
-1/2x²+2x = -3/2x²-18x+48

i jedziesz
2011-10-11 11:20:38
mógłby ktoś zarzucić jaką "dobrą" książką dla studentów agh... jakąś taką jak gewert skoczylas (nazwiska autorów)... można powiedzieć że dla takich co przez całe liceum na profilu mat-geo z mat mieli mało wspólnego :) Proszę :)
2011-10-11 12:47:07
zalezy jaka matma cie interesuje;d