Subpage under development, new version coming soon!
Asunto: Matematyka
wc [del] para
polsilver [del]
mnoze pierwszy nawias razy drugi i wynik razy trzeci czyl wychodzi
15-23x+5x^2-x ^3=0
i nie wiem wlasnie co zrobic z tym dalej, nie da sie pogrupowac
(editado)
15-23x+5x^2-x ^3=0
i nie wiem wlasnie co zrobic z tym dalej, nie da sie pogrupowac
(editado)
polsilver [del] para
wc [del]
jestes z liceum?
ogolnie jesli nie mozna znalezc pierwiastka 3 stopnia w latwy sposob to stosuje się wzory Cardano
przed sekundą policzylem sobie pochodną z tego rownania i wyszlo mi,ze ma tylko jeden pierwiastek jest rzeczywisty
bo ogolnie zasada jest taka,ze mając wielomian patrzymy ostatni wyraz (wyraz wolny) i szukamy jego dzielnikow
u nas jest x^3 - 5x^2 +23x - 15 = 0
czyli szukalibysmy pierwiastkow np. wsrod +-3,+-5,+-1/3,+-1/5
niestety tutaj niewiele nam to nie daje, ja bym podstawil te wartosci np. W(3) i sprawdzil jaką daje wartosc dla tego x
tam gdzie byloby blisko 0 zaweziłbym zakres poszukiwań
w liceum raczej nie mieliscie wzorow Cardano,takze nie wiem jak to w latwy sposob znalezc jesli nie po 'omacku'
(editado)
ogolnie jesli nie mozna znalezc pierwiastka 3 stopnia w latwy sposob to stosuje się wzory Cardano
przed sekundą policzylem sobie pochodną z tego rownania i wyszlo mi,ze ma tylko jeden pierwiastek jest rzeczywisty
bo ogolnie zasada jest taka,ze mając wielomian patrzymy ostatni wyraz (wyraz wolny) i szukamy jego dzielnikow
u nas jest x^3 - 5x^2 +23x - 15 = 0
czyli szukalibysmy pierwiastkow np. wsrod +-3,+-5,+-1/3,+-1/5
niestety tutaj niewiele nam to nie daje, ja bym podstawil te wartosci np. W(3) i sprawdzil jaką daje wartosc dla tego x
tam gdzie byloby blisko 0 zaweziłbym zakres poszukiwań
w liceum raczej nie mieliscie wzorow Cardano,takze nie wiem jak to w latwy sposob znalezc jesli nie po 'omacku'
(editado)
z tego co widze wolframalpha stosuje wzory Cardano
wejdz na
http://www.wolframalpha.com
i wpisz sobie
solve(x^3 - 5x^2 + 23x -15 = 0)
wejdz na
http://www.wolframalpha.com
i wpisz sobie
solve(x^3 - 5x^2 + 23x -15 = 0)
no wlasnie tak sie zdziwilem,bo typ zadania jak z liceum,ale samo rownanie ciężkie
Teraz sobie pomyslalem,ze praktycznie w moim wieku Niels Abel udowodnil,ze rownania 5stopnia nie da się rozwiazac pierwiastnikami jak stopnia 2,3 i 4 :)
Koles musial miec przemózg
(editado)
Koles musial miec przemózg
(editado)
na pocieszenie dodam ze pewnie masz wiekszy mozg niz niektorzy doktorzy ;p
hehe mozg moze i wiekszy,ale w tym przypadku wielkosc nie ma znaczenia ;p
jakbys wszedl na matematyka.pl to tam przecietny gimnazjalista jest lepszy
zresztą,duzo latwiej się nauczyc (nawet czegos trudnego) niz wymyslic cos najprostszego
jakbys wszedl na matematyka.pl to tam przecietny gimnazjalista jest lepszy
zresztą,duzo latwiej się nauczyc (nawet czegos trudnego) niz wymyslic cos najprostszego
czyzby na maturze z chemii byly trudniejsze zadania niz na maturze z matmy?:D
daj spokoj, u mnie niektorzy prowadzacy to takie cioty ze zastanawiam sie jakim cudem w ogole magistra zrobili, a co dopiero doktorat :/
tzn.? nie potrafia odpowiedziec na pytania?
ja mam teraz zajecia z gosciem,ktory sam srednio umie material,caly czas sie zacina,a jak ktos zada pytanie to juz w ogole jest ciezko:P
ale to mlody gosc,nie wiem nawet czy ma dr
chociaz jak prowadzi zajecia to pewnie tak
(editado)
ja mam teraz zajecia z gosciem,ktory sam srednio umie material,caly czas sie zacina,a jak ktos zada pytanie to juz w ogole jest ciezko:P
ale to mlody gosc,nie wiem nawet czy ma dr
chociaz jak prowadzi zajecia to pewnie tak
(editado)
na pytania w ogole nie odpowiada
jeden to prznosi kartke i przepisuje, jak sie go zapyta skad to to on tylko ze tak ma na kartce i nie wie ;p
a koles stary, 50lat spokojnie
jeden to prznosi kartke i przepisuje, jak sie go zapyta skad to to on tylko ze tak ma na kartce i nie wie ;p
a koles stary, 50lat spokojnie
przepraszam za klopot, oczywiscie pomylilem sie przy ukladaniu rownania i jeden z nawiasow powinien byc po drugiej stronie, dziekuje bardzo za zainteresowanie i pomoc ;d