Subpage under development, new version coming soon!
Asunto: Matematyka
kiedy ci się takie coś przyda nie liczą egzaminu?
na kolokwium
zresztą ważniejsze dla mnie jest to, że sam egzamin mi się BARDZO przyda (zaliczony)
(editado)
zresztą ważniejsze dla mnie jest to, że sam egzamin mi się BARDZO przyda (zaliczony)
(editado)
o, jeszcze wtedy gdy ktoś zapyta mnie Jak uzasadnić, że funkcja 3 zmiennych jest (lub nie jest) różniczkowalna?
czyli bardzo przydatna wiedza^^a mówią że matma nie przydaje się w życiu... takiego! to życie nie przydaje się w matematyce
w kazdym punkcie dziedziny musi mieć pochodną i skonczoną wartosc
liczysz pochodne czastkowe dx/df,dy/df,dz/df i patrzysz jakie one wyszly
raczej nie spotkasz sie z funkcjami nierozniczkowalnymi tak latwo ( poza funkcją modułu )
z tym ,ze funkjca f(x) = |x| nie jest rozniczkowalna tylko w 0. a to dlatego,ze przy liczeniu granicy lewostronnej i prawostronnej wychodzą rozne wyniki
tutaj masz to wyjasnione
http://www.matematyka.pl/58768.htm
sa tez funkcje ciągłe, nierozniczkowalne w calej dziedzinie
takim przykladem jest funkcja weierstrassa
http://epubl.luth.se/1402-1617/2003/320/LTU-EX-03320-SE.pdf
z tym ,ze funkjca f(x) = |x| nie jest rozniczkowalna tylko w 0. a to dlatego,ze przy liczeniu granicy lewostronnej i prawostronnej wychodzą rozne wyniki
tutaj masz to wyjasnione
http://www.matematyka.pl/58768.htm
sa tez funkcje ciągłe, nierozniczkowalne w calej dziedzinie
takim przykladem jest funkcja weierstrassa
http://epubl.luth.se/1402-1617/2003/320/LTU-EX-03320-SE.pdf
Pomoże ktoś?
Obliczyć objętość brył ograniczonych powierzchniami:
a) x=2, x=4, y=2x, y=0, z=x+y
Obliczyć objętość brył ograniczonych powierzchniami:
a) x=2, x=4, y=2x, y=0, z=x+y
tiesto_86 para
Boniek [del]
ciężko to obliczyć jak na płaszczyźnie z ta bryła jest zamknięta tylko z jednej strony albo ja jakoś dziwnie mysle
polsilver [del] para
tiesto_86
jak to zamknieta z jednej strony?
x=2, x=4, y=2x, y=0,
te rownania dają nam trapez. w tych rownaniach nie mamy wspolrzednej z-etowej,ale mimo to rysujemy w ukladzie 3 zmiennych,dlatego ze wspolrzedna z nie wplywa na funkcję
nasz trapez
z=x+y to rownanie przedstawia plaszczyzne
jak na moj gust wyjdzie taki klocek
do takich zadan trzeba miec porzadny rysunek,bo tak w glowie to ciezko ogarnąć
(editado)
x=2, x=4, y=2x, y=0,
te rownania dają nam trapez. w tych rownaniach nie mamy wspolrzednej z-etowej,ale mimo to rysujemy w ukladzie 3 zmiennych,dlatego ze wspolrzedna z nie wplywa na funkcję
nasz trapez
z=x+y to rownanie przedstawia plaszczyzne
jak na moj gust wyjdzie taki klocek
do takich zadan trzeba miec porzadny rysunek,bo tak w glowie to ciezko ogarnąć
(editado)
dzięki,
rozumiem, że objętość oblicza się w tym przypadku z całki podwójnej, tak?
czy dobrze myśle zę granice całki będą
I : 2 do 4
II: 0 do 2x
a całkowana będzie x+y ?
rozumiem, że objętość oblicza się w tym przypadku z całki podwójnej, tak?
czy dobrze myśle zę granice całki będą
I : 2 do 4
II: 0 do 2x
a całkowana będzie x+y ?
no tak, bedzie to calka podwojna. musisz tylko dobrac wlasciwe granice calkowania
http://mat.ug.edu.pl/~olanowel/pliki/ChemiaWyklad08_dlastud.pdf
przrzuć na stronę 12. bardzo przydatny pdf,dobrze jest wyjasnione kiedy po jakiej zmiennej lepiej calkowac (czasem lepiej calkowac po x,czasem po y) + masz interpretacje geometryczną
ed:granice raczej ok:)
(editado)
http://mat.ug.edu.pl/~olanowel/pliki/ChemiaWyklad08_dlastud.pdf
przrzuć na stronę 12. bardzo przydatny pdf,dobrze jest wyjasnione kiedy po jakiej zmiennej lepiej calkowac (czasem lepiej calkowac po x,czasem po y) + masz interpretacje geometryczną
ed:granice raczej ok:)
(editado)
ok,
to raczej prosty przykład chyba więc myśle, że podane wartości są od razu granicami całek
( szczerze mówiąc to dla brata, ja z całkami podwójnymi nawet zbytnio wcześniej styczności nie miałem)
Czyli z tego wychodziłoby żer ozwiązanie to całka I(od 2 do 4) II ( od 0 do 2x) (x+y) dydx ?
(editado)
to raczej prosty przykład chyba więc myśle, że podane wartości są od razu granicami całek
( szczerze mówiąc to dla brata, ja z całkami podwójnymi nawet zbytnio wcześniej styczności nie miałem)
Czyli z tego wychodziłoby żer ozwiązanie to całka I(od 2 do 4) II ( od 0 do 2x) (x+y) dydx ?
(editado)
chyba mozna w ten sposob,ale przeciez po to się rozdziela na dwa obszary,zeby bylo latwiej liczyc
prostokąt + trojkat prostokatny
a Ty czemu za brata rozwiazujesz zadania?:)
wolframalpha daje wynik 224/3 (ja nie liczylem tego)
(editado)
prostokąt + trojkat prostokatny
a Ty czemu za brata rozwiazujesz zadania?:)
wolframalpha daje wynik 224/3 (ja nie liczylem tego)
(editado)
swietny tekst znalazlem dzisiaj
> > REFORMA EDUKACJI W POLSCE na przykładzie zadania z matematyki:
> > 1950 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno > > kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?
> > > > 1980 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno > > kosztowało go 4/5 tej kwoty − czyli 80 zł. Ile zarobił drwal?
> > > > 2000 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno > > kosztowało go 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. > Zakreśl > > liczbę 20.
> > 2010 r. (tylko dla zainteresowanych) > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka > > starych drzew. Podzielcie się na grupy i odegrajcie krótkie > > przedstawienie, w którym postarajcie się przedstawić, jak w tej > > sytuacji czuły się biedne zwierzątka leśne i rośliny. Przekonajcie > > widza, jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest wycinanie starych > > drzew. > > Â
> > 2013 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala. > >
:D
(editado)
> > REFORMA EDUKACJI W POLSCE na przykładzie zadania z matematyki:
> > 1950 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno > > kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?
> > > > 1980 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno > > kosztowało go 4/5 tej kwoty − czyli 80 zł. Ile zarobił drwal?
> > > > 2000 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno > > kosztowało go 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. > Zakreśl > > liczbę 20.
> > 2010 r. (tylko dla zainteresowanych) > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka > > starych drzew. Podzielcie się na grupy i odegrajcie krótkie > > przedstawienie, w którym postarajcie się przedstawić, jak w tej > > sytuacji czuły się biedne zwierzątka leśne i rośliny. Przekonajcie > > widza, jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest wycinanie starych > > drzew. > > Â
> > 2013 r. > > Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala. > >
:D
(editado)