Subpage under development, new version coming soon!
Asunto: Matematyka
podstawy masz szansę poznać w 3. klasie liceum, aczkolwiek to jest bardziej poziom studiów
logarytmy teraz sa w 1 liceum od zeszlego roku ;)
a co do tamtego zadania to nie ma wyjsc 1 ?;p
a co do tamtego zadania to nie ma wyjsc 1 ?;p
same logarytmy to może, ale liczba e, granice i pochodne to wątpię :P
już jednemu wyszło 1 i dostał tylko 5/10 :P
rozwiązane potwierdzone empirycznie :>
już jednemu wyszło 1 i dostał tylko 5/10 :P
rozwiązane potwierdzone empirycznie :>
granice sa w 2 klasie w podstawie a pochodne w 2 lub 3 na rozszerzeniu
lepsze 5/10 pkt niz 0 ;p
lepsze 5/10 pkt niz 0 ;p
granice sa owszem w drugiej ale na rozszerzeniu :P a pochodne sa w 3 na rozszerzeniu :P
wszystko jeszcze zależy od programu nauczania ;)
jak to zrobiłeś, że Ci wyszło 1 ??? :P
jak to zrobiłeś, że Ci wyszło 1 ??? :P
maureen para
Ozzi [del]
Pewnie uprościć a nie obliczyć...
Sin4x = sin(2*2x)
2x=y
sin (2*y) = 2 sin y * cos y
sin4x = 2 sin(2x) *cos(2x) =2 *2 sin x * cos x *((sin x)^2 - (cos x)^2) = 4 sin x cos x ( (sin x)^2 - (cos x)^2) więcej sie z tym raczej nie zrobi...
Sin4x = sin(2*2x)
2x=y
sin (2*y) = 2 sin y * cos y
sin4x = 2 sin(2x) *cos(2x) =2 *2 sin x * cos x *((sin x)^2 - (cos x)^2) = 4 sin x cos x ( (sin x)^2 - (cos x)^2) więcej sie z tym raczej nie zrobi...
konrad [del] para
maureen
Jesli ktoś potrafi i ma czas to prosiłbym o pomoc w tych trzech zadankach niekoniecznie zrobić jakieś wskazówki też w cenie:)
zad1 Wyznacz wszystkie ciągi geometryczne o wyrazach rożnych od zera w których każdy wyraz poczynając od wyrazu trzeciego jest równy średniej arytmetycznej dwóch poprzednich wyrazów
zad2 W trójkącie równoramiennym ABC AC=BC poprowadzono wysokości CK oraz AM wiedząc ze ABkwadrat= CK*AM wyznacz cosinus kata przy podst
zad3 Liczba 2 jest miejscem zerowym wielomianu W(x) Wyznacz reszte z dzielenia tego wielomianu przez wielomian P(x)= xkwadrat- 3x+2 jesli wiadomo ze w wyniku dzielenia wielomianu W(x) przez dwumian x-1 otrzymujemy reszte 5
zad1 Wyznacz wszystkie ciągi geometryczne o wyrazach rożnych od zera w których każdy wyraz poczynając od wyrazu trzeciego jest równy średniej arytmetycznej dwóch poprzednich wyrazów
zad2 W trójkącie równoramiennym ABC AC=BC poprowadzono wysokości CK oraz AM wiedząc ze ABkwadrat= CK*AM wyznacz cosinus kata przy podst
zad3 Liczba 2 jest miejscem zerowym wielomianu W(x) Wyznacz reszte z dzielenia tego wielomianu przez wielomian P(x)= xkwadrat- 3x+2 jesli wiadomo ze w wyniku dzielenia wielomianu W(x) przez dwumian x-1 otrzymujemy reszte 5
P(x)= (x-1)(x-2)
W(x): (x-1) = W2(x) ^ R=5
R=ax +b
W(x) :(x-2)= P2(x) ^ R2=0
W(1) = a+b =5
-2a -b=0
a+b=5
a=-5 => b=10
R(x)= -5x +10
(editado)
W(x): (x-1) = W2(x) ^ R=5
R=ax +b
W(x) :(x-2)= P2(x) ^ R2=0
W(1) = a+b =5
-2a -b=0
a+b=5
a=-5 => b=10
R(x)= -5x +10
(editado)
maureen para
polsilver [del]
hmm w sumie to w jakis sposób związane z matematyką...
Potrzebuję kogoś kto ma pojęcie o Tex-u.... (matematycy powinni wiedzieć o co biega :> )
Potrzebuję kogoś kto ma pojęcie o Tex-u.... (matematycy powinni wiedzieć o co biega :> )
po 2 sekundach liczenia ;p, pierwsze skojarzenie bez przeczytania tresci to bylo, ze 1/x przy x dazacym do nieskonczonosci to 0 czyli zostaje f(x)/f(x) do potegi nieskonczonej czyli 1 do potegi nieskonczonej ;p,
maureen para
polsilver [del]
mam problem z polskimi literami a nie bawiłam się tym od dobrych paru lat :/
Grzesiaczek [del] para
maureen
Ciekawe dziś zadanie dostaliśmy:
Dwóch żuli pędzi bimber, przy czym wydajność pierwszego jest o 50% wyższa. W przypadku pierwszego żula 30% bimbru uszkadza wzrok, w przypadku drugiego jest to jedynie 5%.
a) losowo wybieramy flaszkę: obliczyć prawdopodobieństwo, że po jej opróżnieniu będziemy dalej widzieć
b) zakładając, że mamy dobrze wypędzoną flaszkę, obliczyć od którego bardziej prawdopodobnie ta flaszka pochodzi
:P
Dwóch żuli pędzi bimber, przy czym wydajność pierwszego jest o 50% wyższa. W przypadku pierwszego żula 30% bimbru uszkadza wzrok, w przypadku drugiego jest to jedynie 5%.
a) losowo wybieramy flaszkę: obliczyć prawdopodobieństwo, że po jej opróżnieniu będziemy dalej widzieć
b) zakładając, że mamy dobrze wypędzoną flaszkę, obliczyć od którego bardziej prawdopodobnie ta flaszka pochodzi
:P
zadanie banalne, chyba to sie nazywalo prawdopodobienstwo warunkowe, ale jaka tresc :D, czego was tam na studiach ucza?:D