Subpage under development, new version coming soon!
Asunto: Matematyka
dawaj zadanie a nie sie pytaj ;p, i na poziomie studiow czy liceum ;>?
żebym miał książkę ... Wie ktoś może czy jest taka opcja znaleźć podręcznik do druku ? tzn. chodzi mi o to żeby wydrukować sobie strony z danego podręcznika , ale żeby ten podręcznik był udostępniony w internecie ??
mam tkaie zad za pomoc z gory dzieki
w przedziale wagonu kolejowego ustawione sa naprzeciw siebie 2 ławki każda am 5 ponumerowanych miejsc do przedziału weszło 5 osób 3 siadły na jednej ławce a pozostałe na drugiej tka ze siedzieli na przeciwko osob z pierwszej. ile jest takich rozmieszczen?
w przedziale wagonu kolejowego ustawione sa naprzeciw siebie 2 ławki każda am 5 ponumerowanych miejsc do przedziału weszło 5 osób 3 siadły na jednej ławce a pozostałe na drugiej tka ze siedzieli na przeciwko osob z pierwszej. ile jest takich rozmieszczen?
Wogóle mam wzór i nie wiem co mam z Nim zrobić.. !
Oju [del] para
konrad [del]
z tego wynika, że na jednej ławie siedzą 3 osoby a na drugiej dwie. Zatem na pierwszej ławie można 3 osoby rozmieścić na 10 sposobów:
C(5 po 3) =
5! / (5-3)! * 3!=
5! / 2! * 3!=
1*2*3*4*5 / 1*2 * 1*2*3=
4*5 / 1*2 = 20 / 2 = 10
a na drugiej ławie 2 osoby też na 10 sposobów ponieważ:
C(5 po 2) =
5! / (5-2)! * 2!=
5! / 3! * 2!=
1*2*3*4*5 / 1*2*3 * 1*2=
4*5 / 1*2 = 20 / 2 = 10
skoro na jednej ławie 3 osoby mogą usiąść na 10 sposobów i na drugiej ławie 2 osoby mogą siąść na 10 sposobów to razem te 5 osób w tym przedziale może usiąść na 100 możliwości ponieważ 10 * 10 = 100.
Z treści, którą podałeś nie jestem pewien jakie znaczenie mają miejsca do siedzenia do osób, czyli, czy osoby które siedzą obok siebie jak zamienią się miejscami to jest to inne rozmieszczenie czy takie same. Powyższe rozwiązanie jest dla odpowiedzi, że jest to takie same rozmieszczenie. Natomiast jeżeli są to różne rozmieszczenia to dodatkowo trzeba jeszcze wprowadzić możliwość zamieniania się miejscami między pasażerami na danej ławie zatem:
na ławie pierwszej trzy osoby mogą siedzieć dla każdego rozmieszczenia na 3 silnia sposobów, więc wykonujemy działanie
3! * 10 = 1*2*3 *10 = 60
na drugiej łąwie dwie osoby mogą siedzieć na 2 silnia sposobów dla 10 ustawień wieć mamy:
2! * 10 = 1*2 *10 = 20
a wszystkich możliwości rozmieszczenia tych osób w tym przedziale będzie 20 * 60 = 1200.
Mam nadzieję, że chociaż trochę z tego zrozumiesz :)
C(5 po 3) =
5! / (5-3)! * 3!=
5! / 2! * 3!=
1*2*3*4*5 / 1*2 * 1*2*3=
4*5 / 1*2 = 20 / 2 = 10
a na drugiej ławie 2 osoby też na 10 sposobów ponieważ:
C(5 po 2) =
5! / (5-2)! * 2!=
5! / 3! * 2!=
1*2*3*4*5 / 1*2*3 * 1*2=
4*5 / 1*2 = 20 / 2 = 10
skoro na jednej ławie 3 osoby mogą usiąść na 10 sposobów i na drugiej ławie 2 osoby mogą siąść na 10 sposobów to razem te 5 osób w tym przedziale może usiąść na 100 możliwości ponieważ 10 * 10 = 100.
Z treści, którą podałeś nie jestem pewien jakie znaczenie mają miejsca do siedzenia do osób, czyli, czy osoby które siedzą obok siebie jak zamienią się miejscami to jest to inne rozmieszczenie czy takie same. Powyższe rozwiązanie jest dla odpowiedzi, że jest to takie same rozmieszczenie. Natomiast jeżeli są to różne rozmieszczenia to dodatkowo trzeba jeszcze wprowadzić możliwość zamieniania się miejscami między pasażerami na danej ławie zatem:
na ławie pierwszej trzy osoby mogą siedzieć dla każdego rozmieszczenia na 3 silnia sposobów, więc wykonujemy działanie
3! * 10 = 1*2*3 *10 = 60
na drugiej łąwie dwie osoby mogą siedzieć na 2 silnia sposobów dla 10 ustawień wieć mamy:
2! * 10 = 1*2 *10 = 20
a wszystkich możliwości rozmieszczenia tych osób w tym przedziale będzie 20 * 60 = 1200.
Mam nadzieję, że chociaż trochę z tego zrozumiesz :)
ale ludzie maja siedziec "na przeciw siebie" a ty rozwiazales to dla wszystkich mozliwych przypadkow... Trzeba jeszcze od tej wartosci odjac przypadki kiedy dwie osoby (albo co najmniej jedna z nich) nie siedzi na przeciwko ktorejkolwiek z osob na pierwszej lawce. pzdr
mam prośbę.. nie jestem ścisłowcem..
zadanie.. np:
5+pierwiastek z 5 : 3- pierwiastek z 5 to jest w postaci ułamka.. ale tych pierwiastków nie można mnożyć:( wytłumaczy to ktoś?
zadanie.. np:
5+pierwiastek z 5 : 3- pierwiastek z 5 to jest w postaci ułamka.. ale tych pierwiastków nie można mnożyć:( wytłumaczy to ktoś?
w wyniku muszą być pierwiastki.. tylko bez ułamka.. i to jest zryte:(
jasiom22 [del] para
Oju [del]
niech ktoś mi proszę wytłumaczy dlaczego zero nie jest niewiadomą tylko zerem? kapuje że musi być po między -1 a 1 ale dlaczego ten dystans jest 2? jezeli zero to przemiana z + na - .
???
???
bodaj tak, o ile dobrze pamiętam
edit : a nie, jednak bład
tam, gdzie jest rownianie :
15 + 5sqrt5 + 15 + 5
powinno byc :
15 + 5sqrt5 + 3sqrt5 + 5 = 20 + 8sqrt5
(editado)